Nespresso i Victorinox na Międzynarodowy Dzień Recyklingu

Z okazji Międzynarodowego Dnia Recyklingu, który przypada 17 maja, Victorinox wyprodukuje nową, limitowaną edycję scyzoryka „Original Swiss Army Knife” zainspirowaną kawą Nespresso. Złota obudowa kieszonkowego noża Victorinox została wykonana z przetworzonych kapsułek po kawie Nespresso. To jeden z kluczowych projektów recyklingowych marki na świecie.

Międzynarodowy Dzień Recyklingu został utworzony przez UNESCO. 17 maja jest dniem uświadamiającym nam, jak ważne jest odzyskiwanie surowców wtórnych i jak każdy z nas może postępować, by pozostawiać po sobie jak najmniejszy negatywny wpływ na środowisko. W ciągu ostatnich 10 lat produkcja odpadów na świecie wzrosła o niemal 3 mln ton dziennie. Efekty tego stanu rzeczy można obserwować wszędzie – w zanieczyszczonych miastach, lasach, wodach śródlądowych i oceanicznych. Sytuacja jest krytyczna, dlatego świadomość i działanie w kierunku recyklingu odpadów i przetwarzaniu ich w produkty, z których można ponownie korzystać, zamiast wytwarzać nowe, jest tak ważna.

Nespresso również podjęło zobowiązanie odnośnie dbania o środowisko i ponowne wykorzystywanie zasobu, jakim są aluminiowe kapsułki z kawą. Aby zapewnić najwyższą jakość starannie wyselekcjonowanych ziaren do produkcji kapsułek wykorzystywane jest aluminium. Ten materiał utrzymuje świeżość i aromat kawy, jest też w 100% do odzyskania i ponownego przetworzenia, bez utraty swoich właściwości.

W ramach odpowiedzialności za nasz produkt, mamy także w Polsce program recyklingu, który umożliwia klientom zwrot zużytych kapsułek. Przekazujemy je następnie do naszego partnera, który wykorzystuje zarówno aluminium, jak i resztki kawy, które służą do produkcji nawozów czy wysokoenergetycznych biopaliw – mówi Michał Proszewski, Dyrektor Generalny Nespresso w Polsce.

Kapsułki są odbierane przez kuriera z biura przy kolejnej dostawie, można je też zostawić w jednym z butików Nespresso.

Zarówno Victorinox, jak i Nespresso to uznane szwajcarskie marki i uosobienie pionierskich innowacji. Innowacyjność dotyczy nie tylko rozwoju nowych produktów, ale także ich zrównoważonej produkcji. Obie firmy przywiązują ogromną wagę do świadomego korzystania z zasobów. Victorinox używa do produkcji swoich noży w 100% stali z recyklingu, co znacznie oszczędza energię na etapie jej przetwarzania. Nespresso prowadzi szerokie programy recyklingu kapsułek w wielu krajach, gdzie dostępna jest kawa Nespresso, wspierając w ten sposób świadomość ekologiczną swoich konsumentów.